torsdag 5 september 2013

Nektariner med hasselnötstäcke

När jag var hos min pojkvän blev vi sugna på efterrätt, så då vi slängde ihop något med det som fanns hemma. Och resultatet blev bättre än jag nånsin kunna ana, receptet gick åt till endast oss två så som vi vräkte i oss. Nektarinerna som hade lite tuggmotstånd kvar tillsammans med den lena grädden och den söta toppingen blev verkligen succé, så våga testa hemma med det du tycker är gott!





Nektariner med hasselnötstäcke
4 portioner

4 nekariner  
1 dl hasselnötter  
1 dl vit choklad
4 marshmallows

Sätt ugnen på 200 grader. Dela nektarinerna på hälften och ta bort kärnorna. Lägg dem på ett bakplåtspapper med skärningen uppåt. Grädda dem i mitten av ugnen i 10-15 min beroende på hur mogna nektarinerna är. Hacka nötterna, chokladen och marsmellowsarna grovt. Ta ut nektarinerna och strö över chokladen, sen nötterna och toppa med marshmallowsen. Grädda ytterligare i 10-15 min, ha koll så att marshmallowsen inte får för mycket färg. Sänk värmen till 175 grader om nektarinerna inte blir mjuka men har fått fin färg. Servera med vispad grädde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar