tisdag 14 oktober 2014

Chokladbrownie med jordnötssmör

Jag älskar min paleokladdkaka men jag gillar även att testa nya recept så denna gången blev det en chokladbrownie med ganska mycket sälta på grund av jordnötssmöret. Det föll inte mig i smaken helt då den smakade lite för mycket salta jordnötter men tillsammans med bananskivor och vispad grädde blev den god. Det är viktigt att hålla koll på brownien så den inte blir för torr, kolla gärna en gång för mycket än för lite. Min blev lite för torr så när jag åt den hällde jag på lite kaffe och då smakade den som chokladboll konstigt nog, men väldigt gott! Testa om du gillar jordnötssmör och inte så söt brownie.


Chokladbrownie med jordnötssmör


Chokladbrownie med jordnötssmör
7st dadlar (ca 1 dl)
1 dl riven kokos
3 äggvitor
4 msk kokosmjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
½ tsk vaniljpulver
1 dl mjölk
1 msk jordnötssmör

Gör så här:
Sätt ugnen på 200˚C. Mixa kokosflingor och dadlar i en matberedare. Tillsätt sedan de andra ingredienserna och mixa ordentligt. Häll smeten i en ca 15x15cm bakplåtspapperklädd form. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter och låt svalna. Servera med bananskivor och vispad grädde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar