lördag 29 november 2014

Småkakor med smak av pepparkaka

Förutom mina egna små mjuka pepparkakor gjorde jag en liknande variant med inspiration från denna blogg. Dessa kakor blev lite fastare i konsistensen vilket gjorde att jag kunde rulla till fina små bollar och sedan platta ut. Det gjorde att de såg bättre ut men smaken är ungefär samma som mina, alltså de smakar pepparkaka.

Småkakor med smak av pepparkaka



Småkakor med smak av pepparkaka ca 8 st
2 dl mandelmjöl
1 msk riven kokos
1 msk kokosmjöl
1 krm vaniljpulver
¾ tsk pepparkakskrydda
2 tsk kokosolja
2 tsk honung
1 äggvita

Sätt ugnen på 175 grader och smält kokosoljan. Blanda alla torra ingredienser i en bunke och tillsätt sedan den smälta kokosolja, honungen och äggvitan. Blanda väl och rulla till 8 små bollar. Lägg bollarna på en plåt och platta till försiktigt till plattor. Grädda mitt i ugnen i ca 12 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar