lördag 15 december 2012

Skorpor

Två helger i rad har jag nu stått som utställare för Skafferiet i Hyssna, först på Hantverksjul i Örby och denna helg på Stora torget i Borås. Där säljer jag marmelader, sylt, senap, glögg och mycket mer som Skafferiet i Hyssna gör själva. Jag har jobbat lite för ägaren Ann-Helen ett tag nu och jag har sen i somras fått uppdraget att baka skorpor som säljs i hennes butik. Då bakade jag lavendel-, citron-, mandel- och kardemummaskorpor. Nu i jultider har jag även bakat saffransskorpor med mandel, med rikligt med saffranssmak och nötter. Dock tänker jag inte lägga upp receptet utan det håller jag hemligt, därför ni får nöja er med en bild och en rekommendation att antingen köpa eller baka egna skorpor i jul.
Vill ni veta med om Skafferiet i Hyssna kan ni klicka på länken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar