måndag 1 september 2014

Kanelkaka

Här kommer receptet på kanelkakan jag skrev om tidigare. Detta tycker jag är ett väldigt förlåtande recept. Det är lätt att ändra storleken på satsen och ha i kanel och vaniljpulver efter tycke och smak. Jag gjorde en mindre sats än original receptet, det är därför den är lite platt. Receptet här är så som jag gjorde kakan.

Kanelkaka


Kanelkaka
4 ägg
1 ½ msk honung
3/4 dl kokosmjöl
2/3 tsk bakpulver
1 msk kanel
1/2 tsk vaniljpulver
1/2 dl kokosolja

Sätt ugnen på 175 grader och smält kokosoljan. Klä en liten form, knappt 1L, med bakplåtspapper. Vispa ägg och honung fluffigt. Blanda kokosmjöl, bakpulver, kanel och vaniljpulver i en bunke och vispa sedan ner i äggsmeten. Tillsätt kokosoljan och vispa till en slät smet. Häll smeten i formen och grädda i mitten av ugnen i ca 20 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar