söndag 23 november 2014

Idéer till jul


Jag gjorde under tiden jag gräddade min saffranskaka en sats av min egengjorda choklad och kom på en perfekt idé till glöggkalaset. Skär den färdiga saffranskakan i små bitar och täck med choklad! Supergoda små mumsbitar.


Min egengjorda choklad brukar jag breda ut på ett bakplåtspapper och förvara i frysen. Den är sedan lätt att bryta i bitar och äta som vanlig choklad. Idag kom jag på en idé som vore kul till jul! Att göra en sats choklad och skriva i chokladen innan man ställer in den i frysen och sedan ge bort som julgåva. Skriva in personliga hälsningar i chokladkakan och ge bort till någon man tycker om. En gåva som är personlig, god och lätt att göra. Så här såg mitt första prov exemplar ut, det ska stå Blells Café även fast det är svårt att se, det är som sagt bara en prototyp.
Personlig chokladkaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar